Fredag

Idag är det valborg. Skön..t. Här är lite bilder från igår. Det var en bra match med två målvakter som storspelade. Kul också att få se några NHL lirare som, Hedman, Gunnarsson, Bergfors, Pavelec.

dfg

Ondrej Pavelec @ Atlanta Trashers

er

Kvittering av V.Hedman

er


Jellyfish

1993. Galet bra refräng. Så som det brukade va på 90-talet.

Jellyfish – New Mistake


Frågor och svar

Skulle du, om du fick chansen lägra kissie?
Tyvärr så är Kissie inte riktigt min typ. Men man vet ju aldrig... hehe. Grr

Vad skulle du helst göra? A) Raka av dig allt hår eller B) London förbud i minst ett år? 
Viserligen älskar jag mitt kära hår men man kan alltid gå runt i mössa samtidigt som man tar en öl på Carnaby Street. Så alternativ A

Varför är du så snygg?
Bra gener och ett träningspass per halvår.

Vad heter dina katter nu igen?
Bolle och Lillis. Så jävla bra katter.. för det mesta.

Kommer du till Arvika i år? PETE KOMMER JU!
Jag ska helt klart försöka. Allt handlar om tid.

Vilken är din favoritfärg?
Står nog mellan Grön och Marinblå. Eller blå i alla dess nyanser.

Vad är utsikten från ditt fönster?
Västerled, träd, bilar, hus. Och på våren och sommarn så har jag solen hela dagarna. Blir rätt varmt.

Har du stalkat någon nån gång?
Jag förstår att många tror det men jag har faktiskt aldrig stalkat någon. Möjligtvis i mina drömmar.

Vad är det bästa du vet?(Förutom att lyssna på musik, med en bira i handen!)
Att lyssna på musik med ett gott glas vin i handen. Och att kyssa riktigt mjuka och mysiga läppar.

De bästa textraderna som någonsin komponerats?
Svår fråga. Som att svara på vilken flicka som är vackrast i världen. Men en text som jag finner är väldigt djup är Death med White Lies. Kan bara tänka på en sak när jag hör texten. Flyga.

I love the feeling when we lift off
Watching the world so small below
I love the dreaming when I think of
The safety in the clouds outside my window
I wonder what keeps us so high up
Could there be a love beneath these wings
If we suddenly fall should I scream out
Or keep very quiet and cling to my mouth
As I'm crying so frightened of dying
Relax yes I'm trying but fear's got a hold on me

Yes, this fear's got a hold on me
Yes, this fear's got a hold on me

I love the quiet of the night time
When the sun has drowned in a deathly sea
I can feel my heart beating as I speak from
the sense of time catching up with me
The sky set out like a pathway
But who decides which route we take?
As people drift into a dream world
I close my eyes as my hands shake
and when I see a new day
Whose driving the same way
I picture my own grave
This fear's got a hold on me

Floating neither up or down I wonder when I hit the ground
Will the earth beneath my body shake and cast your sleeping hearts awake?
Could it tremble stars from moonlit skies
Could it drag a tear from your cold eyes
I live on the right side I sleep on the left
That's why everything's got to be alive or dead

Om du fick välja att leva någon annans liv för en dag, vem skulle det vara?
Jag skulle sätta tidsmaskinen på 18 maj 1980. Hoppa in bakom styrspakarna på Ian Curtis och hindra honom från att ta självmord. Eller så skulle jag sätta maskinen på 1959. Mitt under inspelningen av Some Like It Hot. Hoppa in bakom spakarna på Tony Curtis och få kyssa Marilyn Monroe.

Hur kommer det sig att du började blogga?
Det började med att jag ville dela med mig av musiken jag lyssnar på. Sen har det väl blivit lite mer om vad som helst. Men självaste grejjen att få dela med mig av vad jag än skriver om.

När kommer de efterlängtade videoinläggen?
Ingen aning. När jag tar mod till mig antar jag.. men jag lovar att filma under min roadtrip i England i sommar.


Frågestund

Har haft en riktigt bloggtorka senaste dagarna och för att få fart på det här nu så tänkte jag att ni får ställa frågor till mig. Anitngen via en kommentar, msn eller facebook. Vad vill ni veta? Allt uppskattas förutom riktigt korkade frågor... håll det inom en vettig radie. Svarar på allt när jag fått ihop ett dussin frågor typ.


INXS vs Professor Green





What's going on?

Fick nyss denna länk i ett mail från Sincerely Yours.se

http://www.ceoceoceoceoceo.com/prologue/

Nu ställer man sig frågan, ska TTA släppa nytt?

dfgh
<3

Those Dancing Days

Bandet med sveriges snyggaste sångare?
Hur som helst grym musik.


He made his mind up

Sorry för dålig uppdatering men har varit ute rätt mycket och gjort annat. Men här kommer ännu ett mästerverk från MGMT's nya platta. Kan inte få nog av den.





Damn!
dfgh


The Smiths

"I love The Smiths, I think The Smiths are brilliant"


The definition of the word beautiful

dfgh


Washed Out

Fann nyss denna chill musik, tack vare en ung man som enbart vill nämnas som "Martin Weiner". Kommer nog bli nåt jag lyssnar på rejält nu i vår och sommar.

Washed Out - New Theory


Filmtips

Some like it hot, ett mästerverk från 1959.

Joe(Tony Curtis) och Jerry(Jack Lemmon) blir vittne till ett mord i en bilverstad i Chicago. Dom får maffian efter sig och flyr utklädda som tjejer(Josephine och Daphne) i ett tjejband som ska till florida. I bandet blir dom båda goda vänner med Sugar Kane(Marilyn Monroe). Joe faller handlöst för Sugar. Han klär ut sig till en oljemiljonär för att kunna träffa henne. Samtidigt faller en rik man för Jerry(Daphne). Samtidigt har dom maffian i hasorna.

Tony Curtis, en av mina favorit skådisar. Marilyn Monroe, tidernas vackraste kvinna. Jack Lemmon i en klass försig. Det blir inte så mycket bättre än så.
Filmen vann 1 oscar samt 1 golden globe för bästa komedi.

erthj

Playful kitty

dfhj

fghg

ert


På ett berg ingenstans

fg

hgugh

sdfghj

ttdff


Aprilhimlen

hjk Vår
fg gfh
wer 

Concorde

Det vackraste människan nånsin har skapat. Vi vill glömma kraschen i frankrike och se Concorde flyga igen.





MGMT

Var rätt så tveksam först till MGMT's nya platta Congratulations men sedan hörde jag denna låt och fick den där känslan i kroppen som man får när man upptäcker en galet bra låt. Tyvärr så fanns det ingen bra video på Youtube eftersom låten är sprillans ny. Men för er med Spotify, Enjoy the pure epic tune.  "Yeah it's feels like someone's missing.." (8)

MGMT – Someone's Missing

Art

Denna video är superb. Kvalitén, musiken och miljön.



Pete Yorn

Denna gång utan Scarlett. Fann precis denna låt och damn va bra den är!



Noah And The Whale

Verkligen härligt väder ute! Man kanske inte borde sitta här då?




Pete

pete

Hired Gun



The Verve

Kanske den finaste låten nånsin.
Richard Ashcroft ett sant geni, borde få mer cred än vad han får.


Sleepyhead

Sorry för kass uppdatering. Vet inte vad jag ska blogg om riktigt.



Perfection

Nuff' said

Blair

Karma Police

This is what you get



Heart And Soul


Instincts that can still betray us
A journey that leads to the sun
Soulless and bent on destruction
A struggle between right and wrong
You take my place in the showdown
I'll observe with a pitiful eye
I'll humbly ask for forgiveness
A request well beyond you and I

Heart and soul, one will burn
Heart and soul, one will burn

An abyss that laughs at creation
A circus complete with all fools
Foundations that lasted the ages
Then ripped apart at their roots
Beyond all this good is the terror
The grip of a mercenary hand
When savagery turns all good reason
There's no turning back, no last stand

Heart and soul, one will burn
Heart and soul, one will burn

Existence well what does it matter?
I exist on the best terms I can
The past is now part of my future
The present is well out of hand
The present is well out of hand

Heart and soul, one will burn
Heart and soul, one will burn
One will burn, one will burn
Heart and soul, one will burn

 


Blur



 


SMK - Smedby Eyes

Skön.



Viker tydligen ut mig

Fick min första hatiska kommentar idag. Tydligen så viker jag ut mig...

Om ni tagit illa upp av mina nakenbilder på mig själv så ber jag inte om ursäkt.
Kommer fortsätta vika ut mig här i bloggen tills jag får kontrakt av Slitz eller Playgirl, deal with it. *Snyft*

Kvällen

Planerna för ikväll var väldigt oklara så åkte till stan med en polare och tog en bira på Treat.
Imorn är det Another Indie Disco Sound som gäller.





Redo för lov!

Nyss varit och handlat mat.
10 pack bira, hamburgare, godis, pizza, påskmust och annat.
Ready for the WEEEKEND!

Ännu mer Pete!



1000 låtar jubileum

Äntligen påsklov! Skön...T

Har precis nått 1000 spelade låtar med Libertines på lastfm! bara The Kooks och The Jam har mer.
Den 1000:e låten blev såklart What Katie Did.

http://www.lastfm.se/user/kusin-jean
Ni som har lastfm kan ju kika förbi!

Ett live klipp med Babyshambles - What Katie did. Kolla publikhavet!


Miranda Kerr

Världens vackraste

Kerr
Kerr
Kerr

Vackra ögon och ett varmt leende går hem hos mig


RSS 2.0